IP

Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, December 8, 2010

Fill up your BRAIN 2

بسم الله الرحمن الرحيم
 Allahu Akbar!



Alhamdulillah. Bersyukur kepada Allah kerana saya bisa menulis lagi hingga ke saat ini dan masih di berikan harta yang paling berharga iaitu iman dan islam. Syukur Ya Allah ^^

Iya..Ngapain ngomoin kayak wong indon? Ya iyalah. ini semua gara-gara bukunya Pak Habiburaman El Shirazi iki. heh.

.....

Beberapa buku lain yang saya sarankan anda baca antaranya ialah seperti di bawah:

1) Wuhuuu. Novel ini agak popular dan telah dicadangkan oleh ramai orang untuk saya membacanya. Cerita mengenai seorang anak muda, Muhammad Ayyas, warga indonesia yang sedang menghabiskan tesisnya di Moscow, Russia. Cabaran untuk sentiasa melawan hawa nafsu dan menegakkan iman di dada. Fuhh.memang mencabar kot. Moscow merupakan satu bandar yang BEBAS melakukan apa sahaja. Kebanyakan rakyatnya juga adalah atheis. Tidak mempercayai tuhan. Banyak sangat konflik. Silalah anda membacanya.




2) Sebuah lagi buku yang telah berjaya di khatamkan ialah buku hebat dari Saudara Mohd Shahrul Anuar Mahmod a.k.a Abang Nuar. Kehidupan anak-anak kecil di kawasan setinggan Kampung Berembang, Kl. Cara penulisan yang agak sinis dan penuh makna tersirat yang perlu anda paham-paham-sendiri-la. Bahasa yang indah. Tip-top! Kelakar pun ada. Ok. sepatutnya ini buku no satu yang anda perlu baca.


Subhanallah

......

Ini pula,buku yang sedang menunggu-nunggu, bila la tuan ak ni nak baca.huh.


*buku kontroversi*


Lama kot saya beli buku ni. hanya terjual di internet sahaja. Menceritakan tentang 'orang macam kita'. anda tahu apa itu? golongan songsang gay dan lesbian dan pondan dan aww dan yang sama maksud dengannya. Jangan terperanjat, semua latar cerita ini berlaku di Malaysia. Ramai tanya kenapa nak beli buku macam ni. Saja jah. nak cuba baca genre lain. Memang tak sangka ada benda macam ni di sini. Huh. 


AMARAN KERAS!
Pastikan anda mebuka helaian kitab suci Al-Quran lebih kerap daripada anda mebaca buku yang entahpape ini. Sekian.

BACALAH DENGAN NAMA TUHANMU.

1 comment:

kakyus said...

kakyus dh beli bumu cinta..hehehe