Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Sunday, June 24, 2012

Perempuan dan Fitnah

بسم الله الرحمن الرحيم
 Allahu Akbar!



"Jalan Tanpa Kaki Terbang Tanpa Sayap"

Malam ni, kami terbang lagi..jauh merentas lautan..

.........

Saat gendang dipalu..

"Fafa, tolong tegur adik depan tu.."

"Wawa, cuit mat depan awak tu.."

hai la depa ni..

"Attiq, ko ni macam budak jahat taw x?" izan,sambil tergelak.

"semua yang goyang ko attack.." izan, gelak lagi..

Haha.Inilah tarbiyah namanya..mula-mula memang selalu kena tegur utk biasakan..x gitu? heh

(yang hadcore semua duduk kat belakang..takut jadi gila nanti.kehkehkeh.sambil memantau suasana dihadapan ;)

"Aku kena buat-buat tak layan je benda ni..baru boleh stay still..huh" izan

"Ho la..buat macam first time je dengar benda ni.tak paham maksud..blur..hai la.." aku

"Cuba tengok sahabat-sahabat kat depan tu..elok je duduk menekur..tawadhu' semua..haha"

Tarbiyah..Tarbiyah ;)

Apabila alunan cinta itu menjadi semakin sedap dan masuk ke dalam hati,Ya Toibah je pun..tapi...

"Mungkin kita memang patut lebih banyak mendengar...kan? attiq to izan

hmmmmm, sambil senyum lebar ^_____^ sedap suara~

"Weh,korang buat macam mana tadi masa mula alunan cinta tuh?" dengan excitednya semua orang bertanya sesama sendiri..

"Allah je tahu, apa yang dalam hati.." haha

..........

Terdapat pelbagai tanggapan atau worldview mengenai seorang muslimat. Aku meraikan setiap lontaran yang diberikan :)

"Sayap kiri..sayap kiri..enta orang taw x sayap kiri tu buat cuci najis jah!"- Din,2012

"Muslimat ni duduk dapur je la..tak boleh la asyik nak saing dengan muslimin ja.." Jw,2012

"Muslimat ni kan sudah dididik terbang tinggi-tinggi..tapi jangan lupa utk turun ke bawah semula.." HM,2012
......

"Nampak gaya nya..tak jadi la rancangan kita nak gi ziarah ulama' melayu tu kan..huhu.." izan

"Boleh..tapi tunggu lepas kahwin la..itu pun kalau suami kau jenis orang macam kau..huhu.."


PEREMPUAN, memang Allah ciptakan awak cukup menarik.Tapi, akal awak pendek..berlapang dada lah..mesti nabi sayang :)

Terima Kasih ;)





*Ok! kami nak turun lah ni...


2 comments:

ANIS ZAKARIA said...

turun turun. haha

kau memang gojes. tapi akal kau pendek. terima la wei. - .....2012.

aku la hai. ~~

SITI NORATTIQAH HJ AZMAN said...

kan? haha..

"susah nak didik orang yg perasan bagus dan tetap pendirian nih.."Ust, 2012

huhuuu.sedih dengar..Smg hati ini tidak keras sebegitu Ya Allah..