IP

Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Monday, October 1, 2012

Pejuang Cinta

بسم الله الرحمن الرحيم 
Allahu Akbar!


Duhai anakku

Benih hanya akan tumbuh subur apabila disemai ditanah yg baik.
Ilmu dan ibadah hanya akan tumbuh subur apabila disemai pd tanah hati yg ikhlas dan merendah diri.
Mrk yg tiada ikhlas dan tiada mahu membuang keegoan diri,ibadahnya tiada akan tumbuh menjd cahaya bagaikan benih yg tiada akan tumbuh menjd pohon. 
Berkata imam alghazali "ramai yg mati dlm keadaan tiada bertaubat dari dosa yg besar iaitu takbur sedangkan sifat takbur adalah punca azazil dimurka Allah."






Memiliki kekuatan iman shj belum cukup sebagai seorg mukmin tanpa digabungkan dgn kekuatan ksayang..jika dgabunhkan kedua,nescaya segala kekuatan syaitan dan dajal akan hancur jika berdepan dgn mrk..
Tempat yg hidup selawat nescaya tiada akan tembus syaitan utk melihat atau mendengar disitu,mkr akan hancur jika cuba mendekati krn kalimah sslawat penuh dgn energy kecintaan,kecintaan Allah pd RAsulullah dan cinta mrk yg akn Baginda saw..dan cinta Baginda pd Allah dan umatnya..

Hidupkan dakwah mahabbah Rasulullah dimana tempat agar ssgala kekacauan yg dibina oleh syaitan akan hancur dan masyarakat akan kembali pd akhlak yg mula dan diredhai ..




Cinta adalah penawar besar boleh melembutkan jiwa yg kasar,firaun tak mampu membunuh Nabi Musa walaupun amat marah krn sakit ditarik janggut,,namun krn dirayu oleh wanita yg dicintainya Aisiyah..dia menghentikan niatnya.Dia membunuh aisiyah pun krn isterinya itu dilihat tiada lg cinta pdnya setelah diberi pilihan samada dirinya atau Nabi Musa as..apabila isterinya memlih Nabi Musa as,dia amat kecewa dan amat marah sehingga dia menyiksa dan membunuhnya,,...

Cinta boleh melembutkan seseorg yg ganas,tapi cinta juga boleh menjdkan org yg lembut menjd ganas .....

Bertakwa kpd Allah krn ia sebaik bekalan dimana kita berada..

Semoga diberkati Allah..



1 comment:

Nucleus said...

Assalamuaalikum kak
mohon izin untuk guna gambar di atas pentas untuk dijadikan poster promosi bahagian muslimat untuk kelas Qasidah Burdah di Kolej Kediaman Perwira,UTHM
inshaallah saya akan uploadkan gambar yang disiap diedit untuk dijadikan poster bagi menggalakan muslimat sertai kelas Qasidah ini di kolej kediaman kami
semoga Allah memberkati segala usaha akak-akak semua