IP

Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, April 3, 2013

Terima Saya Seadanya

بسم الله الرحمن الرحيم
 Allahu Akbar!



Hebatnya dia..takut saya..monolog

The Expectation

"Saya nak suami saya selalu menjadi imam di rumah, menyemak bacaan Al-Quran saya...blablabla.."

"Saya nak suami saya nanti boleh tolong sama2 mengemas rumah blablabla.."

"Saya nak kehidupan yang teratur dan tak perlu lagi bersusah payah ke dapur memasak selepas mempunyai isteri nanti..."


Sepatutnya Yang Tak Patut

"Sepatutnya, awak sbg isteri kenalah..."

"Awak sebagai suami sepatutnya..."

...............

Banyak sangat sangkaan. banyak sangat jangkaan.

Macam mana nak overcome benda-benda ni? huhu

KURANGKAN SEPATUTNYA dalam hidup ini bak kata Ust Hasrizal Abd Jamil.

Pelik kan?

"Memang SEPATUTNYA adalah sesuatu yang diperlukn utk kita menetapkan matlamat, tetapi ia juga boleh menjadi racun yang memusnahkan kehidupan berumah tangga tatkala SEPATUTNYA menjadi sesuatu yang dipertahankan melebihi APA YANG PATUT.

Sukar untuk sebuah rumah tanggaberdiri dgn aman apabila terlalu banyak SEPATUTNYA yang diperjuangkan.

Kita meletakkan banyak jangkaan dan jangkaan itulah yang kemudiannya berubah menjadi kekecewaan.."

......

Terima dia seadanya.

Terima saya seadanya.

Buang segala inferiority 


#Erti Hidup Pada Memberi



*Gambar Hiasan

No comments: