Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Monday, September 19, 2011

Muhammad Pembawa Cinta

بسم الله الرحمن الرحيم 
 Allahu Akbar!



Apa pandang padi saya,
Tinggi petak dari ruang,
Apa pandang pada saya,
Budi tidak bahasa kurang.




Aku betul sangat maksudkan dengan kenyataan di atas. 

Adab saya? FAILED

Akhlak saya? FAILED


Ada seorang sahabat yang setia menjadikan saya seorang yang beradab. Terutama bila mesyuarat. hehe. Terima kasih kak :)


Belum kira lagi mulut-tak-boleh-diam saya ni. Cakap pun kuat-kuat..haih.


Saya sangat ingin tiru contoh akhlak nabi..Mutabaatin nabi SAW..Doa tu tak boleh nak lupa T.T


Baca doa tengok cermin banyak-banyak. walaupun sebenarnya tak tengok pun cermin tu.



Syed Naquib pun ada membentangkan kertas kerja mengenai Gagasan Ta'dib; Keruntuhan.


Jadikan saya seorang anak, kakak, isteri yang solehah ya Allah..Halus budi pekerti persis sang nabi.


..............

bertanam padi di tengah padang,
 padi tak tumbuh beras tak jadi,
 ada aja yang memandang, 
cuma cik adiklah sudi tak sudi


padang bukan sebarang padang,
 padang bola stadium sah alam,
pandang bukan sebarang pandang,
mata tak nampak sebab dah kelam


Buah bemban masak ranum,
 Masak di peram di dalam gula,
 kumbang lalu bunga tersenyum,
 seekor belalang tumpang ketawa :)


 Serawa dulu baru sira, 
enaknya bubur gula melaka
 ketawa dulu sampai pecah suara
 nanti belalang pun akan berpunya=)



ketawa belalang tak nampak gigi,
 gigi rongak dimakan ulat,
 janganlah Atiq sorokkan lagi,
 katakan saja apa dihasrat..


pungguk di rimba berputih mata,
 bersiang malam menanggung rindu, 
dalam hatinya sudah bercita, 
sungguhpun mahu tapi malu..

banyak orang mengetam pulut,
 saya seorang mengetam padi, 
banyak org karam di laut,
saya seorang karam di hati..
hahahaha


tumbuh mekar si pohon berangan,
 indah bunganya diintai gadis seberang,
 karam di hati dirasa jangan ,
 yakinlah Allah telah janjikan seseorang :)


kanak kanak baling botol,
btol btol btol... :)


Anak penjaja menikam pari,
 pari ditikam tombak senangin, 
Redha Allah yang hamba cari,
 bertemu nabi yang hamba impi..


tepian kali ratu berperi, 
ditemani sang pungguk di ats dahan,
 tinggi sekali impian puteri, 
moga Allah kabulkan apa yg dihajatkan :)


Aminn!!!




Mereka buat saya terhibur. terima kasih semua.


Al Fatihah untuk contoh Akhlakul Karimah Sayyiduna Muhammad SAW :)





No comments: