Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, July 11, 2012

Emak

بسم الله الرحمن الرحيم
 Allahu Akbar!



Suatu hari.

"Assalamualaikum pak..sihat ka? tengah buat apa?"

"Sihat..bila nak balik?"



4 hari kemudian.

"Assalamualaikum pak..tengah buat apa? semua ok?"


"Sihat..bila nak balik?"


....


Munawir bagi mesej dalam inbox Fb


"gtw mak mlm ni kul 9 ak tepon rmh. ok"




Aku pun terus mesej bapak dengan emak balik sekolah hari tu..




Bapak balas, Emak kat hospital Ampang.




Tersentap bila baca mesej tu.Terus telefon bapak..




"Memang dah sampai jadual mak ke hospital ke pak?"


"tak la..kimo pot mak sakit.bernanah-nanah..gi klinik Amin, dia suruh gi jumpa doktor kat Ampang.."




"Aha..dah dapat giliran belum ni?"


"Baru je sampai..ramai orang hari ni..harap-harap mak tak kena tahan kat wad.."


.....


Aku pun kalut la bagi mesej pada munawir semula yang mak tak kan sempat sampai rumah jam 9 malam tu..kena telefon no hp emak..jenuh cari internet..huhu




......


Masa dengar kuliah magrib kat surau bapak telefon semula..




"Emak kena tahan wad. Doktor nak cek lebih lanjut.tak dak sapa jaga mak malam ni.."




......


Chat dengan Munawir..dia dah telefon mak kat hospital..Flight dia ke Yaman kul 3 pagi waktu Mesir..mintak doa dari emak dengan bapak..Semoga selamat semuanya..




...........




11 Julai jam 9.05 minit pagi kakak mesej.




Emak tengah dibedah


Nanti dah keluar aku mesej lain..








Al-Fatihah!

1 comment:

Anonymous said...

semoga semuanya selamat ye k.attiq. . insyaAllah berkat perjuangan anak solehah dy ni Allah permudahkan segalanya utk mak akak. . mak akak kuat. . berjaya besarkan anak2ny jd soleh n soleh. .