IP

Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Thursday, July 12, 2012

Perempuan Pendesak

بسم الله الرحمن الرحيم 
 Allahu Akbar!



"Dasar perempuan pendesak!"

"Attiq!! Zul kata kau perempuan pendesak..haha" 

Tertampar hatiku..tapi..itulah hakikatnya.


Sejak dua menjak ni, aku selalu nampak diri aku pada orang lain.

seperti ingin memantulkan bagaimana aku bermuamalat, bersosial dengan manusia lain.

memang hodoh..sangat hodoh..

malunya jika benar aku berkelakuan sebegitu..

Aku nampak dia membentak-bentak meminta sesuatu benda.


Aku nampak dia merengek memaksa sahabatnya melakukan sesuatu.


Aku nampak dia bercakap meninggikan suara apabila berbicara.


Aku nampak bagaimana respon individu yang berada disekelilingnya..




Dia itu seperti aku. Aku nampak aku melalui dia..


Hodohnya aku..
............


Puncanya satu.


Tiada kesabaran. Tak sabar langsung. Memang tak boleh bersabar.. Hai la..


Aku memang tak boleh kalau bab-bab menunggu ni..paling lemah.Failed. habis orang tu aku fire.huh


Semua sahabat faham perangai buruk aku yang satu ni..


Ada yang pernah menangis kerana sikapku ini..


.....


Suatu hari kami pergi shopping barang di Tesco.


Barang yang aku nak cari semua dah selesai. tinggal tunggu dia selesaikan barang yang ingin dibeli..Masa ni mula la bahang nya..


"Wan....cepat la.."


"Wan~~~"


Dia buat dek jah..taw dah kata aku nak cepat..dia buat tak layan ja.


"Wann........jom la..."


"Attiq..kau ni kan..cuba la sabaq sikit..Nanti mesti Allah uji kau menunggu bakal suami kau datang meminang..Apa kau nak buat? hai la.."


Tak maw la..(hatiku berbicara.hahaha.taw takut..) 


"Ye la..ye la.."












...........


Minggu lepas aku pergi ke satu program. Aku sangat terkesan dengan sikap buruk ku ini..


"Kak attiq ni kan..itu namanya kerja orang tak sabar..hish.."


Dan




Aku rasa aku perlu berubah..









Aku nak Nabi Muhammad bangga aku menjadi ummatnya..


Aku nak Nabi Muhammad tersenyum melihat indahnya akhlak ku bermasyarakat dengan yang lain..


Aku nak nabi Muhammad mengaku aku ummatnya..


Aku nak mintak syafaat Nabi Muhammad di akhirat nanti..




Aku nak semua orang selesa bekerjasama dengan ku..


Aku nak Islam menang!




.......


Kekecewaan itu akn terubat,Kelukaan itu akan pulih,
Akhirnya aku menanggung rindu lantaran sikapku,
Tidak akan ku berpaling,
Walau ia meniti hari.....


.: Datin Alwani Abu Bakar :.




Doakan yang terbaik untuk aku..


Yang bakal menempuh madrasah Ramadhan yang mulia.


Tiada aku dalam aku..

No comments: