Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Sunday, May 8, 2011

U know me well enough kan mak? hee

بسم الله الرحمن الرحيم 
 Allahu Akbar!


'Bila balik?' . emak-yang-aku-sayang-sangat-sangat


'InsyaAllah 24 hb . Kita ingat nak pos je barang yang berlambak-lambak dalam bilik ni ke rumah. Tak muat nak letak kat rumah sewa'. aku-anak-yang-solehah


'Mahal la!' suara bapak kedengaran di belakang


'Berapa kotak nak hantar? Banyak ka?' emak-yang-aku-sayang-sangat-sangat


'Dua kotak yang sangat-sangat besar dan berat' . aku-anak-yang-solehah


'Bapak kata mahal. 24 hb tu hari apa? senang-senang nanti bapak je yang amik kau'. emak-yang-aku-sayang-sangat-sangat


'HAHAHA' (aku-anak-yang-solehah-gelak-dalam hati)

..........

Balik ni emak mesti sangat terkejut tengok kita semakin kurus. hahaha.






" Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibubapanya ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya) dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan)."


QS: Luqman: 14








"Ampunkan dosa kedua ibu bapaku Ya Allah"

No comments: