IP

Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, September 8, 2010

Jangan Cabar Saya !



بسم الله الرحمن الرحيم 
 Allahu Akbar!


Bengang tak weh?


Mula la nak wat aku bengang raya-raya ni. haih.

Allah dah kata Quran akan kekal selamat hingga hari kiamat. Alasan atas kebebasan beragama tu memang tak boleh pakai. Hormat la sikit. Siapa cikgu sivik depa agaknya. ish.ish.

Kita umat Islam? Apa langkah kita? Apa tanggungjawab kita? Apa yang boleh kita buat?

Wahai ummat Islam di Bumi.

Sudah tertunai ke tanggungjawab kita pada Al-Quran. Sehari berapa kali kita belek Quran tuh. sama banyak macam kita buka muka-buku kah? sama banyak macam kita selak helaian novel kah? 

Bulan-bulan berkat ni.kita sudah khatam kah? Layak ka kita nak sambut raya ni? Apa yang kita dah buat pada Quran kita. Hiasan hanya di tempat tinggi itu kah? Dibaca time rasa macam-ada-hantu-di-sisi kah?


Mungkin.
Kita kena muhasabah diri. apa semua yan terjadi. 

Pernah tak degar Qunut nazilah dah jatuh hukum wajib untuk umat Islam baca. sudahka kita laksanakan?



Terry Jones ni orang yang kat gambar atas tadi. ingat betul-betul muka dia.


ni gambar kat facebook.depa wat group.


Paderi gereja Dove World Outreach Center di Gainesville, Florida,  Terry Jones menjelaskan kepada CNN awal bulan ini bahawa “Islam adalah syaitan,  agama Islam telah menyebabkan jutaan orang memasuki neraka dan agama Islam adalah agama yang menipu, agama kekerasan. Ini sudah dibuktikan beberapa kali.”

Terry Jones turut menulis sebuah buku yang berjudul Islam is of the Devil, manakala pihak gereja turut menjual mug dan t-shirt yang menampilkan mesej tajuk buku tersebut sebagai usaha mempromosikan pelabelan Islam sebagai syaitan. Bagi menyebarkan mesej tersebut, pihak gereja turut melancarkan kempen melalui Youtube.

Dalam satu postingnya di Youtube, Jones menjelaskan “maksud saya bertanya kepada diri sendiri, apakah Anda pernah benar-benar melihat seorang Muslim sangat bahagia? Ketika mereka sedang berjalan di Mekah? Ketika mereka berkumpul beramai-ramai di dalam masjid? Apakah itu jelas menunjukkan seperti agama yang benar-benar bahagia?Tidak, bagi saya, agama ini jelas seperti agama syaitan.”




macam jahat kan? 
Astagfirullah..

p/s: kredit untuk syam. penat dia 'brainstorming' dengan saya.

No comments: