IP

Langkah Sederap

Daisypath Friendship tickers

Friday, September 3, 2010

Dia

بسم الله الرحمن الرحيم 
 Allahu Akbar!


everytime. i feel u close to me. i dunno who im supposed to be. 
saya ada kawan. banyak la jugak. tapi dengan yang seorang ni. saya tak tahu nak rasa apa bila dekat dengan dia. tak tahu nak jadi macam mana bila dengan dia. entah.


gimme a chance. cause i dont wanna slip away. gotta keep you in my heart.leaving all my ways.
mungkin saya pernah buat sesuatu yang menyakitkan hati dia. buat benda yang dia tak suka. atau dia yang buat saya sebaliknya. entah.

so many times i feel you in my heart.and i just wanna take it from the start.
tapi sebenarnya dia ada dalam hati saya. selalu ada. tetap di situ. dan saya harap kami dapat jadi yang terbaik sama-sama. entah.

so please hold my hand today. cause i can feel it fallin away.fallin away
saya selalu nak dia rasa apa yang saya rasa. nak kerja sama-sama. bila dia berjaya. saya gembira. bila dia sedih. saya gundah gulana. bila saya rasa down. rasa jauh. rasa sepi. rasa asing. rasa lemah. ya. rasa itu. saya nak dia yang arik saya. dia yang capai tangan saya. kalau sampai tahap dia tampar sedarkan saya. entah.

Allah will show me the way.fallin away.cause i dont wanna slip away.fallin away
orang cakap. kita tak boleh bergantung pada manusia. tak boleh buat pengharapan pada manusia. sebab. Hasbunallah wa nikmal wakil. Cukuplah Allah bagi kita. Yang Maha Kuasa. Yang Maha mengasihani. Dia lebih tahu apa yang kita nak. apa keperluan dan kehendak yang sepatutnya dimakbulkan. entah.

every soul. is walking back to you. i wanna run.
Saya nak sangat bergantung pada Allah. Bertawakkal padaNya. bukan hanya sekadar mulut berbicara. tapi hati yang bergantung padaNya. entah.

what am i supposed to do. your helping hand. i need everyday.there’s something i can do.so in heaven i can stay.
tapi. kat dunia ni. kalau kita duduk sorang-sorang. lone ranger. pon tak boleh jugak. kena ada kawan. keluarga. dan sekurang-kurangnya seorang yang ambil berat pasal kita. kalau kita susah. dia tolong. kalau kita gembira. dia suka. entah.

i walk around the city. in the middle of the night. but nothing impresses me. til i open up my eyes.a dome. in its majesty. a minaret rising high. it’s a place for me that everyday. i’ll go to keep from falling away.
kalau berduka.kita rasa nak sorok dari orang. kalau tensi pon. tak nak dekat dengan orang. kalau merajuk. pon nak jauh dari semua. mana nak pergi? ada satu tempat yang bila kita duduk kat situ kita rasa Dia ada. bila kita pandang. kita rasa Kewujudan Dia. saya ada tempat macam tu. saya suka pergi situ. Subhanallah. entah.

Falling Away.

ini. corat-coret badan sebelah saya. saya pon tak kenal dia. kadang-kadang ada. kadang-kadang tak dak. tak ketahuan dari mana. kadang-kadang dia datang sebab Allah nak bagi ujian untuk saya. untuk tarbiyyah saya.

saya pon tak faham. entah.

No comments: